A tudományos társválasztás hatása az eredmények láthatóságára
A cikk ezen egyéb tényezők egyikével, a magyar egyetemi oktatók tudományos teljesítményét befolyásoló együttműködésekkel foglalkozik. Azt vizsgálja, hogy a földrajzi eredet szerint különböző együttműködések hogyan befolyásolják az együttműködésben részt vevők tudományos teljesítményét, annak elismertségét, azaz az idézettségét. Az empirikus kutatás eredménye: annak számszerű alátámasztása, hogy a külföldi-magyar kooperáció az átlagosnál magasabb idézettséget eredményez, mint a magyar-magyar kooperáció. Továbbá az, hogy a külföldi-magyar kooperációk mezején vannak kitüntetett országok, amelyek kutatóival érdemesebb együttműködni, mivel a jobb intézményi és informális beágyazottságuk vagy a folyamatosan fejlődő tudományos sztenderdek pontosabb ismerete, vagy a jobb angol nyelvtudás miatt nagyobb a közös siker reménye.
Külgazdaság, LII. Évf., 2008. szeptember-október, 78-93. o.